OMA-Tiimi // Susanna ja muutto Rovaniemelle

Susanna on Oma-Tiimin uusi jäsen. Hän tuli mukaan syksyllä 2015, kun muutti Rovaniemelle:
Muuttaessani opiskelemaan minulla oli eniten huolta siitä, miten saisin täältä ystäviä. Joutuisinko olemaan koko vuoden yksin? Rukoilin Herralta, että kaikki järjestyisi. 
Viikko siitä, kun olin muuttanut Rovaniemelle, meille esiteltiin kaikenlaista toimintaa yliopistolla. Kiinnitin heti huomioni siihen, kun alettiin puhua seurakunnan opiskelijatoiminnasta ja kuulin Oma-illasta ensimmäisen kerran. Minua kiinnosti suuresti se mitä illasta kerrottiin ja mitä siellä tehtäisiin. Olin aika innostunut ajatuksesta, mutta minua silti epäilytti, että olisiko se minulle sopiva paikka tulla. Kaikilla on varmasti jo omat piirinsä ja niihin olisi aikaa päästä sisälle. Tämä oli aika lamaannuttava ajatus, joten jätin asian sikseen. Saman viikon sunnuntaina menin messuun ja tapasin siellä ihanan rouvashenkilön, joka kysyi tiesinkö Oma-illasta ja kehotti minua menemään sinne. Olisin aivan varmasti tervetullut. 
Aloin pikkuhiljaa kypsytellä ajatusta siitä, että todella menisin Oma-iltaan. Kaipasin isompaa yhteyttä jumalan ja samanhenkisten ihmisten kanssa niin kovasti, mutta silti minua pelotti mennä. Lopulta lauantai-ilta tuli. Voisi jopa sanoa että se oli ratkaiseva hetki elämässäni. Seisoin eteisessä pelosta jännittyneenä ja katsoin itseäni peilistä. Sanoin itselleni, että: ”Sinä olet arvokas ja Jumala rakastaa sinua. Pois tuollaiset ajatukset etten muka kelpaisi joukkoon!” –Näillä sanoilla suljin oven ja lähdin kävelemään kohti Oma-iltaa. 
Se on ollut elämäni paras päätös! Minut toivotettiin tervetulleeksi avosylin. Kaikki olivat todella mukavia ja menimme jopa syömään parin ihmisen kanssa samana iltana Taiteiden yöhön. Huvittavinta oli tajuta samana iltana se, että Oma-ilta tunnuksen kirjaimet tulevat juuri niistä sanoista jotka sanoin itselleni eteisessä ”O=olet M=minulle A=arvokas. Ei voinut olla sattumaa nämä ajatukset. Tajusin, että Herra valoi minuun koko ajan rohkeutta tulla Oma-iltaan. En muista koska viimeksi olisin ollut niin innostunut! Aloin selvittämään milloin seuraava Oma-ilta olisi ja löysinkin alustavaa tietoa facebookista. Myös yliopistolla toimiva rukoushetkessä sai tietoa tulevista tapahtumista. 
Olen saanut Oma-illan kautta juuri sellaisen rakkauden täyteisen yhteisön sekä tukiverkoston, mitä olen hakenut koko elämäni. En ole katunut hetkeäkään sitä päivää jolloin uskalsin tulla Oma-iltaan mukaan. Tänä päivänä kuuluun Oma-tiimiin ja autan illan järjestelyissä. Näin tunnen olevani lähempänä Herraa.
-Susanna

Salla

Instagram